niedziela, 26 lutego 2017

Medycyna przyszpitalna

Po zostaniu Matką Polką przeszłam do pracy w przychodniach przyszpitalnych, w których pracowałam od 1981 do 1999 roku.
Jakie były to placówki? Na fotografii zamieszczonej na łamach miesięcznika Puls na którą natknęłam się zupełnie przypadkowo i współcześnie czyli w 2017 roku zauważyłam, że tabliczka Poradni dla Chorych z Nadciśnieniem Tętniczym oraz Poradni Nefrologicznej nie zawierają żadnej informacji o afiliacji tych placówek do innych struktur szpitalnych lub akademickich. Jednym słowem były to  

non affiliated departments ;)

I trzymajmy się tego! Wszak obowiązuje nas Evidence Based Medicine czyli Medycyna Oparta na Faktach, a one są jak ten koń, a jaki koń jest każdy widzi powiedział klasyk ;) 

czyli ks. Benedykt Chmielowski herbu Nałęcz
Był to czas w którym po wielokroć mierzyłam pacjentom ciśnienie krwi oraz tętno spoglądając na markowy zegarek nabyty jeszcze w epoce szpitalnej oraz mierzyłam ciśnienie krwi pompując gruszkę. Najwyższe słyszane w uszach ciśnienie krwi to 320/180 mmHg - może skurczowe było wyższe bo tony były słyszalne już od samego wierzchołka skali. Pacjent miał obrzęk płuc, leżał na łóżku nr 2 na sali R. Z powodu tego bardzo lubiłam mój zegarek i przez wiele lat zwracałam uwagę jakie zegarki noszą inni ludzie.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Pocałunek uzależnienia - odcinek piętnasty

Rozdział 15. Niespodziewana awaria doskonałej machiny   [Algieria 2013/4248] Kreatorzy medialnego wizerunku dr Odrana – Zatrosk...