czwartek, 2 marca 2017

Pierwszy duży kongres międzynarodowy

 Podróż lotnicza: TAM: Warszawa - Mediolan (29)
Z POWROTEM: Mediolan -  Warszawa (30)
Odległość Warszawa - Mediolan 1145 km / 712 mil
Cała podróż: 2290 km/ 1424 mil
Mieszkałam: Grand Hotel Plaza Milano
aa2
                                                                     Folder
aa
Tak wyglądał mój pokój, wtedy pierwszy raz zetknęłam się z e-kluczami, którymi jednocześnie zapalało się światło w pokoju.
Pierwsze kongresy odbywały się na terenie Uniwersytetu i miały swój niepowtarzalny urok. Z czasem przeniesiono je do centrum kongresowego i stały się jednymi z wielu. Gdy pod koniec dnia obrad człowiek przemierza hektary szarej wykładziny można na chwilę zapomnieć czy jest się w Mediolanie czy w Berlinie. Taki przemysł kongresowy teraz się wytworzył w odróżnieniu od kongresów bardziej indywidualnie przygotowywanych, jeszcze nie tak dawno.
aa2
                    Na dziedzińcu Uniwersytetu w Mediolanie
aa2
                                       Uroczyste otwarcie
Dotychczasowe moje wyjazdy służbowe za granicę dotyczyły stosunkowo niewielkich imprez organizowanych lokalnie. Wyjazd na doroczną konferencję European Society of Hypertension  był pierwszym zetknięciem się z dużą międzynarodową imprezą medyczną. Do tej pory słyszałam o tej konferencji, jeździły na nią różne VIP-y , a mnie przypadało w udziale co najwyżej nadzorowanie pobrania materiałów biologicznych do badań oraz zbieranie danych klinicznych do prezentowanych prac. Ale nadeszła pora, że i zasiadłam na pokładzie samolotu lecącego do Mediolanu, który jest swego rodzaju Mekką dla wszystkich osób specjalizujących się w leczeniu nadciśnienia tętniczego. Czas oczekiwania na wyjazd na poważny kongres międzynarodowy od momentu ukończenia studiów wyniósł... 31 lat, słownie: trzydzieści jeden lat. No, ale nie ma co marudzić, mogło tak się zdarzyć, że nie zobaczyłabym takiego kongresu do dziś!

Mieszkałam w Grand Hotelu Plaza przy Piazza Armando Diaz 3, który jest położony nieopodal Duomo oraz Galleria Vittorio Emanuele, słynnego centrum handlowego, w którym zrobiłam sympatyczne zakupy.
Kongres odbywał się na terenie uniwersytetu, a uroczyste jego otwarcie na dziedzińcu tej uczelni. Uczestnicy mieli możność wysłuchania chóru la Scali w pięknym repertuarze oraz spróbować wielkiego tortu z logo European Society of Hypertension. Po uroczystości otwarcia nadeszły kongresowe dni pełne przysłuchiwania się wykładom znakomitych zagranicznych profesorów. Wszystko to przyprawiało mnie o zawrót głowy.
Wybrałam się też w niedzielę na zwiedzanie Duomo i miałam okazję słuchać pięknego śpiewu tamtejszego chóru - była to niedziela i akurat odprawiano mszę. Odniosłam wrażenie, że  chóry z oper Verdiego to po prostu lud włoski śpiewający piękne pieśni, z niezapomnianym Va pensiero.
aa2
                                                 Mediolan
aa2
      Program uroczystego koncertu chóru La Scali, wykonanego specjalnie dla uczestników kongresu

aa2
                               Abstract book źródło wiedzy w owych latach

                                      

 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Pocałunek uzależnienia - odcinek piętnasty

Rozdział 15. Niespodziewana awaria doskonałej machiny   [Algieria 2013/4248] Kreatorzy medialnego wizerunku dr Odrana – Zatrosk...