Powered By Blogger

niedziela, 14 stycznia 2018

19. Seminarium w Londynie (1979)

Byłam praktycznie jedyną osobą która zajmowała się echokardiografią w latach siedemdziesiątych na moim macierzystym oddziale szpitalnym. Jak dowiedziałam się po latach ówczesny kardiologiczny establishment nie oceniał echokardiografii wysoko i nie wróżył tej metodzie przyszłości… Mógł się więc nią zajmować ktokolwiek, nawet taka szara myszka szpitalna jak ja.



Mój dyplom z Londynu

Takie spostrzeganie roli echokardiografii w medycynie zapewniło mi wyłączność na wyjazd w 1979 roku na seminarium echokardiograficzne do Londynu. Nie obyło się bez utrudnień, ginęło, nie mogło dotrzeć na właściwe biurko zaproszenie na podstawie którego wystawiano paszport służbowy.
Poprosiłam przedstawiciela organizatorów aby przysłano zaproszenie do nich do biura, dotarło w kilka minut. Za godzinę miałam je w ręku i przedłożyłam zwierzchności szpitalnej. Podczas pobytu największe wrażenie zrobiło na mnie to, jak profesor Arthur E. Weyman badał zastawkę płucną. Niemałe też wrażenie zrobiła na mnie kolejna podróż lotnicza.



Mieszkałam w The London Tara Hotel

Sporym przeżyciem był też dojazd z lotniska Heathrow do hotelu Tara, zdecydowałam się na taksówkę. Konieczność zameldowania się w hotelu  w języku angielskim, raczej na owe czasy zdecydowanie mi obcym, była kolejnym wyzwaniem. Jakoś pokonałam te bariery oraz wyzwania pokonałam oraz dotarłam tam, gdzie trzeba. Nie byłam zbyt obyta w owym czasie z hotelami, ale Tara Hotel wydał mi się bardzo elegancki.
Wykłady odbywały się w hotelowej sali konferencyjnej. Na zakończenie wręczono nam dyplomy z podpisem profesora Artura E. Weymana. Który był jednym z wykładowców na kursie. Mój doktorat zagrał jeszcze brawurową rolę 40 lat później
http://gazeta-dla-lekarzy.com/index.php/nowosci/8-artykuly-gdl/47-refleksyjne-i-bardzo-osobiste-rozwazania
Nie spodziewałam się, że mu się trafi taka możliwość!
Kolejna ważna data w mojej edukacji naukowej to konferencja Polskiego Towarzystwa Kardiologicznego w Polanicy Zdroju w 1980 roku – gościem konferencji był dr Marius Barnard, brata Christiaana. Wykład przy świecach w Domu Zdrojowym był dla mnie nowym akcentem w poznawaniu kardiologii. Było to wspaniałe wydarzenie, o którym nie ma  żadnej merytorycznej wzmianki. Dr Marius Barnard w dalszej karierze poświęcił się pracy w branży ubezpieczeń medycznych. 
@mimax2 /Krystyna Knypl

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

Diagnozowanie Nowego Wspaniałego Świata, odcinek pierwszy

  Krystyna Knypl Motto: Młodzi MYŚLĄ, że starzy są głupi, ale starzy WIEDZĄ, że młodzi są głupi. Agatha Christie , Morderstwo na ple...