Powered By Blogger

niedziela, 14 stycznia 2018

16/01/2018.Ponownie Paryż (2015 r.)

Krystyn Knypl
Rok 2015 umocnił moje zainteresowania pediatrią jako babci dwojga wnucząt. Tak pisałam na moim blogu:

Z moim wnukiem Heniem
Od czasu kiedy zostałam babcią dwojga wnucząt nie tylko częściej przebywam w towarzystwie pediatrów, ale co więcej nabyłam stetoskop do badania dzieci i zbadałam mojego wnuka – niemowlaka. Udało się! Nie ukrywam, że było to spore wyzwanie dla internisty nawykłego do badania zdecydowanie bardziej dorosłych pacjentów. Diagnoza, że wszystko jest w porządku i że niemowlak może odbyć podróż lotniczą była trafna i ten pierwszy sukces zachęcił mnie do dalszego zajmowania się pediatrią w różnych mniej konwencjonalnych formułach.
Badanie odbyło się przed podróżą lotniczą Henia do Paryża.

Henio po badaniu usnął
Miałam pełne ku temu formalne prawo bowiem wcześniej odbyłam wizytę w OIL w celu aktualizacji dokumentacji pozwalającej na utrzymanie aktywnego prawa wykonywania zawodu lekarza.
Podsumowałam na fotoblogu moja obecność na front page



Moje zdjęcie na front page


Moje zdjęcie na front page
 
Edit: pod koniec 2021. www.photoblog.com - przestał istnieć, wyświetla się komunikat "server error" - brak informacji co się stało
Przygotowałam się solidnie do roli babci wyjeżdżając wcześniej do Paryża i Lille w celu poznania Hopital Necker oraz zrobienia wywiadu z prof. Frederickiem Gottrandem.

Prof. F. Gottrand, wielce zasłużony lekarz dla organizacji opieki nad dziećmi z atrezją przełyku

Wizyta w Hôpital Jeanne de Flandre – Unite de Gastro-Entérologie, Hépatologie et Nutricion Pédiatriques w Lille

W Paryżu zapoznałam się z geografią Hopital Necker
Krajowym wątkiem związanym z przygotowaniem się do roli babci było uczestnictwo dwóch konferencjach o laktacji w Warszawie
podczas której poznałam dr hab. Marię Wilińską doświadczonego neonatologa oraz bardzo życzliwą koleżankę. Inni poznani w tym okresie znakomici chirurdzy to prof. Ewa Sawicka oraz dr Klaudia Żak, które przeprowadziły operację atrezji przełyku u naszego wnuka Henia, w Klinice Chirurgii Dzieci i Młodzieży IMiD w Warszawie.
Podsumowaniem tematyki transplantacyjnej było uczestnictwo w konferencja ACCORD w Madrycie
Wkrótce powróciłam do Paryża z misją Dziadkowie bez Granic, odwiedzając przy okazji dwa ciekawe miejsca Henri Cartie Bresson Foundation oraz restaurację Le Grand Colbert.
Interesująca była kolejna misja Dziadków bez Granic w grudniu z uwagi na koncert kolęd w wykonaniu polskiego chóru oraz wspólną kolację wigilijną z oraz Nowy Rok na Polach Elizejskich.

Marta Florea w Pakistanie
Pomiędzy koncertami, lepieniem pierogów a byciem Babcią Polką wspierałam dr Martę Florea w jej staraniach o wyjazd na misję do Pakistanu z Lekarzami bez Granic (MSF). Dyskutowałyśmy strategię ubiegania się o wyjazd, pisałam jej rekomendację, analizowałyśmy różne okoliczności. Gdy Marta wyjechała na 3 miesięczną misję, byłam akurat w Paryżu, więc kontynuowałyśmy rozmowy poprzez Skype’a. W 2015 roku opublikowałam 59 artykułów w tym 46 w GdL.
@mimax2 / Krystyna Knypl

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

Diagnozowanie Nowego Wspaniałego Świata, odcinek pierwszy

  Krystyna Knypl Motto: Młodzi MYŚLĄ, że starzy są głupi, ale starzy WIEDZĄ, że młodzi są głupi. Agatha Christie , Morderstwo na ple...