Powered By Blogger

niedziela, 3 czerwca 2018

4/06/2018. Odtwarzanie z plików pamięciowych przed napisaniem książki Złoty Dyplom Lekarza

Motto:
" ...według moich zasad każdy pisarz – niezależnie od tego, czy jest najlepszy czy najgorszy – powinien zdawać prostą i szczerą relację ze swego własnego życia, nie zaś opowiadać o tym co słyszał o życiu innych...”
Henry David Thoreau „Walden” PIW 2005

Odtwarzanie z plików pamięciowych 

Złoty Dyplom Lekarza - minęło 50 lat od chwili otrzymania przeze mnie dyplomu lekarza wydanego przez Akademię Medyczną w Warszawie. Wykruszone drobinki złota na okładce przypominają upływ czasu. Także orzeł bez korony mówi, że karierę lekarską rozpoczynałam w zupełnie innej epoce, można nawet powiedzieć, że w pewnym sensie w innym kraju.
Obchody z okazji Złotego Dyplomu Lekarza odbyły się 29 maja 2018 – był uroczysty rodzinny obiad, zabawy z wnukami przy dźwiękach ich ulubionej melodii Jedzie karetka jedzie migają koguty , a także oglądanie rodzinnych albumów. Jak było w czasach mojej lekarskiej młodości ? Świat był czarno-biały, granice zamknięte, dostęp do zagranicznych źródeł wiedzy dla większości ludzi bardzo ograniczony.
Jak to jest dzisiaj? Świat jest wielobarwny, granice otwarte, źródła wiedzy powszechnie dostępne.
Dawniej i dziś to dwa bardzo różne światy - Są dwa światy i jedno słońce, które u nas słabiej coś grzeje - mówią słowa piosenki. W czasach mojej lekarskiej młodości słońce zdecydowanie słabiej grzało dla większości z nas.
Te dwa światy dobrze ilustruje laurka którą narysowała moja 9 letnia wnuczka Helcia z okazji jubileuszu.
Na drugą pięćdziesiątkę w zawodzie lekarza postanowiłam kupić nowe słuchawki. Pytam mojego 3 letniego wnuka Henia - jaki kolor powinny mieć moje słuchawki? Zielone - odpowiada bez chwili wahania. Kilka dni później dziadek przeglądając zasoby fotograficzne z Hopital Necker, placówki dobrze Heniowi znanej, znajduje zielone słuchawki...
Zapamiętujemy wszystko co widzimy, słyszymy, dotykamy - a mózg lokuje te pliki z naszymi doznaniami gdzieś w zakamarkach naszej pamięci. Spróbuję więc przejrzeć moje pliki pamięci z minionych 50 lat.
@mimax2 / Krystyna Knypl


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

Diagnozowanie Nowego Wspaniałego Świata, odcinek pierwszy

  Krystyna Knypl Motto: Młodzi MYŚLĄ, że starzy są głupi, ale starzy WIEDZĄ, że młodzi są głupi. Agatha Christie , Morderstwo na ple...