Powered By Blogger

wtorek, 5 czerwca 2018

6/06/2018. Rozdział 20: uczucia muszą mięc swój wyraz

Rozdział 20: Uczucia muszą mieć swój wyraz

Uczucia muszą mieć swój wyraz, uczucia bez wyrazu nie istnieją - powiedzenie mojego wieloletniego pacjenta, księdza Jana, który po wygłoszeniu tego zdania wręczał mi ów wyraz uczuć.
Wyrazy bywały różne, najpopularniejsze były czekoladki, zwykle marki E. Wedel. Najpopularniejsze było Ptasie Mleczko oraz Baryłki. Te ostatnie były z alkoholem. Pewnej niedzieli miałam spokojny dyżur... ułożyłam się na kanapie w pokoju lekarza dyżurnego i czytając jakąś ciekawą książkę pochłaniałam kolejne baryłki. Błogość ogarniała kolejne partie mojego młodego lekarskiego organizmu... no prawie odlot. Nadeszła godzina 15 a wraz z nią odwiedziny rodzin, które niekiedy pragnęły także zasięgnąć informacji o stanie zdrowia swoich bliskich.
-Stuk, stuk - rozległo się w dyżurce.
-Proszę wejść! - zawołałam dziarskim głosem i poderwałam się na nogi... Hmm... utrzymanie idealnie pionowej pozycji ciała w wyniki spożycia licznych baryłek było poważnym wyzwaniem ;). Przejściowy zawrót głowy udało mi się udało mi się opanować, ale nie na długo, bowiem trafiłam na inny rodzaj czynnika wytrącającego lekarza z równowagi… o czym w następnym rozdziale.
Poradnia Nadciśnieniowa w latach 1968 – 1986 mieściła się przy PSK nr 1 , ul. Nowogrodzka 59. W związku z wybudowaniem nowego szpitala przeniesiono na Banacha 1a. w 1986 roku.
                                     Pamiątkowy witraż

Autorką witrażu jest najwybitniejsza polska witrażystka pani Teresa Reklewska
Wyrazy uczuć były najróżniejsze – własnoręcznie haftowane serwetki, malowane obrazy, marynowane lub suszone grzyby, święte obrazki zakupione podczas pielgrzymki ( a nawet raz woda święcona z Lourdes!).

                                  Pamiątkowa serwetka

Niekiedy uczucia były wyrażane słowem - w okresie pracy w poradni przyszpitalnej powstała słynna seria tzw. powiedzonek pacjentów, zapisywałam ex tempore je w specjalnym notesie.
  1. jak się pan czuje? – ja? nie zwracam na to uwagi
  2. zimno mi nawpadało do płuc
  3. czy mam się rozebrać do połowego?
  4. przegrypiłam się
  5. mam ciśnienie na dno okaz
  6. mam udrętwienie prawostronne
  7. boli mnie na przewylot
  8. zaczął mi się moczopęd
  9. na wszelki wypadek serdecznie dziękuję
  10. syn zaakceptował się w przedszkolu
  11. spód było około 110
  12. wdała mi się dezynfekcji bo opad mam 48
  13. miałam lepsze uszanowanie w pracy za komuny
  14. chciałam zrezygnować z tego ciśnienia
  15. tych rubinków miałam więcej niż trzeba ( podwyższona bilirubina)
  16. jeden szum miałam w całym organizmie
  17. jestem obluzowana i patrzę na TV 1
  18. co pani dolega? drętwieje oko
  19. bioeneroteraputa
  20. miałam zrobione ocieplenie klatki schodowej (rtg klp)
  21. witamina B-kompletna
  22. jakby czaszka była za mała o dwa rozmiary
  23. doktór zbadał mi dno oczu pod mikroskopem
  24. mam ciśnienie skokujące
  25. zjadłam pączka, ale zaraz popiłam go ziołami na cukrzycę
  26. doktor zbadał mi serce na słuch
  27. krew lubi mi się nosem rzucać
  28. mam uszy ogłuszone
  29. mam cukier chwiejący
  30. mam nadciśnienie nadgraniczne
  31. denerwuję się bezinteresownie
  32. strachu i pieniędzy to ja w życiu nie miałem
  33. to zaczepne ludzie

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

Diagnozowanie Nowego Wspaniałego Świata, odcinek pierwszy

  Krystyna Knypl Motto: Młodzi MYŚLĄ, że starzy są głupi, ale starzy WIEDZĄ, że młodzi są głupi. Agatha Christie , Morderstwo na ple...