Powered By Blogger

wtorek, 5 czerwca 2018

6/06/2018. Rozdział 23: Big Pharma stuka do drzwi gabinetu lekarskiego

Rozdział 23: Big Pharma stuka do drzwi gabinetu lekarskiego

Ciekawym aspektem pracy były też wizyty przedstawicielami Big Pharmy, zwanych repami ( skrót od oficjalnej nazwy „reprezentant medyczny”), którzy dopiero co wkroczyli na rynek. Często w latach 90 tych repami byli lekarze, niekoniecznie absolwenci architektury czy rybołówstwa, jak było to w latach późniejszych. Dzięki tożsamości posiadanych dyplomów było utrzymywać sympatyczne koleżeńskie relacje.

                                Podręcznik hipertensjologii

W trakcie jednej z rozmów z przedstawicielem medycznym zaproponowałam napisanie Książeczki Nadciśnieniowej. Oferta została zaakceptowana. Już wtedy miałam świadomość autorską, że trzeba sprzedawać licencję na druk określonej liczby egzemplarzy, nie pozbywając się praw autorskich.

                 Moja pierwsza książeczka nadciśnieniowa

Ktoś wydrukował bez mojej zgody książeczkę nadciśnieniową, co przypadkowo to odkryłam. Zaległe honorarium otrzymane od firmy nieświadomej zasad dotyczących praw autorskich było bardzo atrakcyjne i dzięki niemu wybraliśmy się na Sylwestra do Londynu.
                           Druga książeczka nadciśnieniowa

Serię edukacyjną zamykała Profilaktyczna Książeczka Kardiologiczna.
Był rok 1995 który mogę uważać za początek mojej obecności na komercyjnym rynku autorskim.
      Zaproszenie na konferencję z udziałem prof. N.Kaplana

Lata 90 te to był „świat zupełnie w innym stylu” na rynku medycznym – można było posłuchać wykładu najwybitniejszego profesora, mieć dostęp do światowej sławy książek, wyjechać na konferencję zagraniczną – zapanował demokratyczny dostęp do wiedzy. W 1993 roku słuchaliśmy wykładu prof. Franza Messerliego podczas konferencji "Serce w nadciśnieniu tętniczym" zorganizowanej na Zamku Królewskim, a w 1996 roku prof. Normana Kaplana podczas konferencji "Diuretyki w nadciśnieniu tętniczym" w Teatrze Polskim.
Z teatrem wiąże się nie tylko słuchanie wykładów znanych profesorów, ale także bardzo niebanalne powody zwyżek ciśnienia krwi.
Pojawiły się także w tym czasie aparaty do całodobowych pomiarów ciśnienia krwi. Jednym z pierwszych pacjentów, któremu taki pomiar zleciłam był muzyk z orkiestry kameralnej jednego z warszawskich teatrów. Ustaliliśmy, że aparat założy w dniu premiery nowej sztuki aby przetestować jakie wartości ciśnienia krwi generuje stres jakim jest premiera. Po wykonaniu badania pacjent wkracza do mojego gabinetu ze słowami
-Pani doktor najgorsze były przerwy!
-Jakie przerwy – pytam zdziwiona – chyba wtedy nie było powodów do stresu.
-No przerwy w partyturze! – odpowiada pacjent. Wtedy orkiestra nie gra, a jak był pompowany mankiet w aparacie to urządzenie burczy i bałem się, że będzie słychać na małej sali naszego teatru, więc zasłaniałem drugą ręką żeby wyciszyć to burczenie. 
@mimax2/Krystyna Knypl



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

Diagnozowanie Nowego Wspaniałego Świata, odcinek pierwszy

  Krystyna Knypl Motto: Młodzi MYŚLĄ, że starzy są głupi, ale starzy WIEDZĄ, że młodzi są głupi. Agatha Christie , Morderstwo na ple...