Powered By Blogger

poniedziałek, 31 sierpnia 2020

1/09/2020. Bruksela marzec 2008 Europacolon

Krystyna Knypl
Konferencja ta była ważna ponieważ:

# była moim samodzielnym debiutem na europejskim forum

# pozwoliła mi poznać zasady ubiegania się o akredytację dziennikarską

#  odbyła się na własny koszt, mieszkałm w hotelu Eurostar Grand Place przy Boulevard Anspaach

Po raz pierwszy na szlak korespondenta do stolicy Zjednoczonej Europy wyruszyłam 4 marca 2008 roku jako początkujący w dziennikarskim fachu freelancer, aby relacjonować konferencję prasową poświęconą rakowi jelita grubego.   
                                   Moja karta prasowa 2008
Początki, jak to w życiu bywa, wymagały determinacji, o czym świadczy relacja zamieszczona na fotoblogu na gorąco:
Bezpośrednim powodem mojego wyjazdu do Brukseli było zaproszenie na konferencję prasową w Parlamencie Europejskim, jakie nadeszło pocztą elektroniczną pewnego popołudnia. Organizacja pozarządowa Europacolon organizowała miesiąc świadomości schorzeń nowotworowych jelita grubego i poszukiwała prasowego wsparcia swojej działalności.
Przyleciałam dzień wcześniej rano i zatrzymałam się w hotelu na Boulevard Anspach. Następnego dnia miałam konferencję prasową w jednym z budynków unijnych. Wszystko dookoła było nowe i nieznane ...
Na znalezienie niewielkiej sali konferencyjnej straciłam sporo energii – najpierw poszukując na forach internetowych informacji, gdzie znajduje się wejście dla prasy, a potem idąc ulicami Brukseli zauważyłam, że czas ucieka. Ostatni odcinek drogi pokonałam by taxi, inaczej bym się spóźniła. Wspomniane wejście okazało się być niepozornymi drzwiami przy ulicy Wiertza.
Panowie od bezpieczeństwa zażądali ode mnie paszportu (tak, tak, nie dowodu osobistego, lecz paszportu), zrobili mi zdjęcie – na którym nie mam miny zbyt przyjaznej dla świata (mina wynikała ze zmachania się w trakcie poszukiwań) i wręczyli press ID.

Następnie pracownica przeprowadziła mnie do sali, w której odbywała się konferencja prasowa.
Ciekawostką były liczne kabiny tłumaczy gotowych do tłumaczenia np. na język estoński lub węgierski. Po zakończeniu konferencji zaproszono nas do innej części budynków UE, gdzie było wystawione ogromne jelito grube z różnymi schorzeniami.
Z tego wyjazdu powstały dwa wnioski:
# Nie należy rezygnować w połowie przedsięwzięcia, niezależnie od tego jak pozornie źle układają się sprawy.
#W pełni przekonałam się, że jeśli umiesz liczyć, licz zawsze na siebie!

                                  Berlaymont Building
                                   Euro / gold exchange
                                      Pomnik, ale czyj?
                                     Hall mojego hotelu
                                      Mój pokój
                                         Mój pokój
                                Faktura za pobyt w hotelu
                                         Dwie kobiety
                                 Metro Schuman przystanek
                                Powracający do domu
                                    Przystanek Schuman bus
                     Kod dostępu do internetu dla dziennikarzy
                         Consilium - wypatrzone na spacerze
                                      Mój sejf w hotelu
                                      Pomnik Euro
                                              Cafe
                                  Remont dworca kolejowego
                             Remont dworca kolejowego
                                Atmosfera przedświąteczna
                           Zielono mam w głowie

Zielono mam w głowie i fiołki w niej kwitną
na klombach mych myśli sadzone za młodu
Pod słońcem co dało mi duszę błękitną
i które mi świeci bez trosk i zachodu.

Rozdaję wokóło mój uśmiech, bukiety
rozdaję wokoło i jestem radosną
wichurą zachwytu i szczęścia poety
co zamiast człowiekiem powinien być wiosną! 

(Kazimierz Wierzyński) 
@mimax2 / Krystyna Knypl


















Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

Diagnozowanie Nowego Wspaniałego Świata, odcinek pierwszy

  Krystyna Knypl Motto: Młodzi MYŚLĄ, że starzy są głupi, ale starzy WIEDZĄ, że młodzi są głupi. Agatha Christie , Morderstwo na ple...