Powered By Blogger

niedziela, 16 stycznia 2022

16/01/2022. Tańczę tango! odc. Niebiański raj

 Francis zawsze wysiadał pierwszy z tramwaju lub autobusu. Po wyjściu na zewnątrz podawał Matyldzie rękę i czuwając nad bezpiecznym opuszczeniem pojazdu oraz pokonywaniem schodków pomagał jej wysiąść. 

 

Do tej pory obowiązywała zasada: panie pierwsze przepuszczamy w drzwiach. Dlaczego wysiadasz pierwszy? - zapytała pewnego razu.

-Justyna, tak mnie nauczyła, że dżentelmen wysiada pierwszy i pomaga damie bezpiecznie opuścić pojazd. 

-Ciekawe uzasadnienie! Po latach wydało się jej, że uniwersalne. Francis mimo, że młodszy od niej o cztery i pół roku, postanowił jakie pierwszy przenieść się do lepszego ze światów. Spodziewała się innej kolejności tych transferów. Pewnego styczniowego wieczoru rozmawiając z Maniulą przedstawiła jej swoją hipotezę:

-Pamiętasz, że ojciec zawsze jako pierwszy wysiadał z tramwaju i pomagał kobietom w opuszczeniu pojazdu? - zapytała.

-Tak oczywiście, że pamiętam - odpowiedziała Maniula.

-Tak sobie dziś pomyślałam, że postanowił tę regułę zastosować w szerszym zakresie. Takie wysiądnięcie z Tego Świata  i przemieszczenie się na Tamten Świat to też mało bezpieczny transfer, może nawet bardziej niebezpieczny niż wysiadanie z tramwaju - oznajmiła. On tam jest pierwszy, żeby mi pomóc, gdy przyjdzie moja pora, w tym przemieszczaniu.

-O, jak romantycznie na to patrzysz - odpowiedziała Maniula.

-Powiem ci więcej, ten przystanek na którym on będzie na mnie czekał nazwałam Niebiański Raj.

-Baaardzo ciekawie to przedstawiłaś - odpowiedziala Maniula.

-To się odbędzie za czas jakiś, teraz mam jeszcze do rozegrania mecz z teloksenem w roli głównej. 

-A kto to taki?

-Podstępny zabójca wirusów

-Brzmi groźnie

-I będzie groźnie, obiecuję  - odpowiedziała tajemniczo Matylda.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

Diagnozowanie Nowego Wspaniałego Świata, odcinek pierwszy

  Krystyna Knypl Motto: Młodzi MYŚLĄ, że starzy są głupi, ale starzy WIEDZĄ, że młodzi są głupi. Agatha Christie , Morderstwo na ple...