Powered By Blogger

piątek, 2 listopada 2018

2/11/2018. Rozdział 33: egzamin z hipertensjologii (2006)

Rozdział 32: Egzamin z hipertensjologii

Nieoczekiwanie musiałam powrócić do intensywnego uczenia się medycyny jak za dawnych, młodych lat. Powodem było wprowadzenie specjalizacji z hipertensjologii. Tryb postępowania w pierwszej sesji egzaminacyjnej był taki, że na zaproszenie konsultanta krajowego lub konsultantów wojewódzkich składało się dokumenty świadczące o dorobku w dziedzinie hipertensjologii wraz z wnioskiem o dopuszczenie do egzamin u specjalizacyjnego. Zaprosił mnie do złożenia dokumentów konsultant krajowy w dziedzinie hipertensjologii, prof. Krzysztof Narkiewicz, z którym poznaliśmy się podczas kongresu w Sao Paulo. Egzamin przebiegał w miłej atmosferze, ale trzeba było wcześniej odświeżyć wiedzę.



             Na kongresie neurologicznym w  Dusseldorfie

Dziennikarskie aktywności w 2006 roku ilustrowały nie tylko pobyt w Lizbonie na kongresie „Study of Womens Sexual Health” w Lizbonie, ale także na uroczystości wręczenia w Zurichu nagrody Swiss Prix Galien za bortezomib.
Obrady kongresowe w Lizbonie odbywały się w hotelu Marriott, położonym dość daleko od mojego hotelu. Mimo to bohatersko postanowiłam całą trasę pokonywać pieszo. Uznałam, że jest to dobra okazja do zrobienia po drodze zdjęć, no i oszczędzenia na wydatkach na komunikację. Droga w jedną stronę zajęła mi chyba ponad godzinę, dotarłam więc dość zmachana na miejsca obrad. Było elegancko, ale skala obrad kongresowych nieporównanie mniejsza niż tych amerykańskich, znanych mi z wcześniejszych konferencji kardiologicznych. Ale za to jaka tematyka!


 
               Konferencja w Paryżu o rimmonabancie

Bardzo ciekawa też była formuła kongresu. Zagadnienia związane z seksualnością kobiet omawiano w 5 liniach tematycznych: 1) wzrok 2) dotyk 3) słuch 4) smak 5) węch.
W czasie sympozjum Seks a węch przedstawiono doniesienie „An olfactory approach to female sexual desire disorders”, w którym omówiono hipotezę, że obniżone pożądanie seksualne u kobiet można podnieść przez wąchanie specjalnie skomponowanego zapachu, dostępnego bodajże w postaci kostek zapachowych. Były próbki na stoisku producenta, ale chyba przełomu ten produkt nie wywołał.
Ciekawe też było uczestnictwo w International Media Forum Cardiometabolism Risk w Paryżu.



                       Abstract w koferencji w Lizbonie
Uczestniczyłam też w seminarium Sprzedaż i marketing, nowe zwycięskie idee, strategia i taktyka przeprowadzone przez prof. Philippa Kotlera oraz wywiad po zakończeniu seminarium. Zapytałam czy do leków też stosuje się marketing, sądząc, że leki nie wymagają marketingu, bowiem pacjent przyjmuje je na zlecenie lekarza. Padła słynna fraza: Tak, oczywiście, że marketing ma zastosowanie do sprzedaży leków, ponieważ leki to produkt masowy.


                     Dedykacja od prof. P.Kotlera
Opracowaliśmy też okładkę oraz przetłumaczyliśmy fragment tekstu „Randki pod sekwoją” na język angielski. Tą wersję wraz z naszyjnikiem ze srebra i bursztynu podarowałam Tamarze, mojej amerykańskiej znajomej, autorce słynnej frazy „Mogłabyś lepiej mówić po angielsku”. ,

                                Z Tamarą w Kansas City

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

Diagnozowanie Nowego Wspaniałego Świata, odcinek pierwszy

  Krystyna Knypl Motto: Młodzi MYŚLĄ, że starzy są głupi, ale starzy WIEDZĄ, że młodzi są głupi. Agatha Christie , Morderstwo na ple...