Powered By Blogger

26/01/2018. Kongres European Society of Hypertension, Praga 2002

Krystyna Knypl
Podróż autokarem: Warszawa - Trutnov - Praga - Warszawa
Mieszkałam: Hotel Patria w Trutnov i Corynthia Towers w Pradze.
Wyjazd do Pragi był ciekawą wyprawą, bowiem jechaliśmy autobusem i po drodze zwiedzaliśmy Skalne Miasto w Trutnowie.
Ciekawe formy
Jeszcze inne kształty
No i niestety napisy na skalnych ścianach...
Po zwiedzeniu skalnych osobliwości wylądowaliśmy w hotelu Patria, który jak można sądzić z nazwy jest zabytkiem epoki słusznie minionej. Marnie spałam i z zadowoleniem ruszyłam w dalsza drogę do Pragi gdzie mieszkaliśmy w eleganckim Corynthia Towers.
SONY DSC
Na horyzoncie Corynthia Towers
aa2
Wieczorem byliśmy na kolacji w restauracji U Fleka, którego personel wykonywał indywidualny program muzyczny dla każdej narodowości  z elementami ludowym danego kraju. My chyba byliśmy potraktowani Szła dzieweczka do laseczka i ochoczo odśpiewaliśmy pieśń masową. Uroczystość otwarcia kongresu bardzo elegancka z koncertem w Rudolphinum. Jak atrakcję zafundowano nam też kolację na statku Vysehrad, który pływa na Wełtawie. Zapamiętałam tylko, że było bardzo zimno.
Na obrady trzeba było jeździć metrem i gdy ktoś miał wahania w powołaniu do słuchania referatów to mógł wylądować na zakupach. Vaclavske Namesti mają w końcu tyle kuszących sklepów.
Pobyt w hotelu był o tyle edukacyjny, że obfitował w różne finansowe pułapki zastawione przez sprytną załogę. Barki, telefony, dodatkowe usługi – wszystko to kosztowało piekielnie drogo i miało dziwnie skonstruowany cennik. Jakaś kongresowa elegantka zamówiła sobie odprasowanie sukienki na uroczystą kolację. Jaśniepański pomysł skończył się poważnym rachunkiem – bo ekspres, bo niedziela, bo jeszcze coś. Zamiast podzwonić po kolegach i zapytać kto ma żelazko turystyczne wczuła się w rolę jaśnie pani. I tak to jest gdy służba ( zdrowia) chce zostać (jaśnie) panią. Rozczarowanie i koszty.   A propos koszty 114 euro za noc w wspomnianej Corynthia Towers wg dzisiejszego cennika.
Abstract book

Inna pamiątka - zdobyta podczas kongresu dedykacja od prof. Stevo Juliusa, znakomitego znawcy schorzeń układu krążenia, pracującego w Stanach Zjednoczonych, który spędził swoje młode lata w byłej Jugosławii.
Największą jednak atrakcją była krótka rozmowa z prof. Normanem M. Kaplanem z Dallas, którego uważam za najwybitniejszego znawcę hipertensjologii oraz otrzymanie od niego osobistej dedykacji na specjalnie przywiezionej do Pragi Kaplans' Clinical Hypertension.