Powered By Blogger

niedziela, 14 stycznia 2018

14/01/2018.Ponownie intensywnie uczę sie medycyny (2006 r.)

Krystyna Knypl
Nieoczekiwanie musiałam powrócić do intensywnego uczenia się medycyny jak za młodych lat. Powodem było wprowadzenie specjalizacji z hipertensjologii. Tryb postępowania był taki, że na zaproszenie konsultanta krajowego lub konsultantów wojewódzkich składało się dokumenty świadczące o dorobku w hipertensjologii wraz z wnioskiem o dopuszczenie do egzamin u specjalizacyjnego. Zaprosił mnie do złożenia dokumentów konsultant krajowy w dziedzinie hipertensjologii, prof. Krzysztof Narkiewicz, z którym poznaliśmy się podczas kongresu w Sao Paulo. Egzamin przebiegał w miłej atmosferze, ale trzeba było wcześniej odświeżyć wiedzę.
 
Dziennikarskie aktywności w 2006 roku ilustrowały nie tylko pobyt w Lizbonie na kongresie „Study of Womens Sexual Health” w Lizbonie, ale także na uroczystości wręczenia w Zurichu nagrody Swiss Prix Galien za bortezomib.
Obrady kongresowe w Lizbonie odbywały się w hotelu Marriott, dość daleko od mojego hotelu, ale bohatersko postanowiłam całą trasę pokonywać pieszo. Uznałam, że jest to dobra okazja do zrobienia po drodze zdjęć, no i oszczędzenia na wydatkach na komunikację. Droga w jedną stronę zajęła mi chyba ponad godzinę i dotarłam dość zmachana na miejsca obrad. Elegancko, ale skala obrad kongresowych nieporównanie mniejsza niż tych amerykańskich, znanych mi z wcześniejszych konferencji kardiologicznych. Ale za to jaka tematyka!

Abstract book z konferencji (Lizbona 2005)
Bardzo ciekawa też była formuła kongresu. Zagadnienia związane z seksualnością kobiet omawiano w 5 liniach tematycznych: 1) wzrok 2) dotyk 3) słuch 4) smak 5) węch.

Abstract z kongresu w Lizbonie
W czasie sympozjum Seks a węch przedstawiono doniesienie „An olfactory approach to female sexual desire disorders”, w którym omówiono hipotezę, że obniżone pożądanie seksualne u kobiet można podnieść przez wąchanie specjalnie skomponowanego zapachu, dostępnego bodajże w postaci kostek zapachowych. Były próbki na stoisku producenta, ale chyba przełomu ten produkt nie wywołał.
Ciekawe też było uczestnictwo w International Media Forum Cardiometabolism Risk

International Media Summit (Paryż 2006)
Uczestniczyłam też w seminarium Sprzedaż i marketing, nowe zwycięskie idee, strategia i taktyka przeprowadzone przez prof. Philippa Kotlera oraz wywiad po zakończeniu seminarium.

Autograf od prof.P.Kotlera
Zapytałam czy do leków też stosuje się marketing, sądząc, że leki nie wymagają marketingu, bowiem pacjent przyjmuje je na zlecenie lekarza. Padła słynna fraza: Tak, oczywiście, że marketing ma zastosowanie do sprzedaży leków, ponieważ leki to produkt masowy.

Z laureatem Nagrody Nobla prof. Louisem Ignarro, podczas wywiadu, w dłoni dyktafon


Autograf od prof. Louisa Ignarro

  Podręcznik hipertensjologii
 
@mimax2 / Krystyna Knypl

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

Diagnozowanie Nowego Wspaniałego Świata, odcinek pierwszy

  Krystyna Knypl Motto: Młodzi MYŚLĄ, że starzy są głupi, ale starzy WIEDZĄ, że młodzi są głupi. Agatha Christie , Morderstwo na ple...